Loading

innovatie expedities

waarde creatie door verandering

Als innovatie-expeditieleider help ik technologische bedrijven naar een nieuw tijdperk. Ik lanceer nieuwe value propositions, nieuwe processen, nieuwe technologieën en nieuwe structuren. Nieuwsgierig, open-minded en geïnteresseerd laat ik op basis van vertrouwen ingrijpende veranderingen harmonieus verlopen. Door problemen snel te doorzien, slim gebruik te maken van bestaande componenten en duurzaam structuren aan te brengen creëer ik waarde.

voorbeeld expedities

Ik werk altijd op de grens van commercie en techniek. Soms met meer nadruk op marketing & sales soms meer georiënteerd op techniek en R&D en nagenoeg altijd met een data component in mijn werk. Ik ben ooit begonnen als consultant en product manager. Door de jaren heen werden mijn projecten groter en ontdekte ik dat ik gemakkelijk mensen mee kreeg in mijn plannen. Uiteindelijk werd ik manager met mijn eigen P&L en focuste ik mij voornamelijk op de executie. Nu richt ik me helemaal waar ik goed in ben en wat ik graag doe: mensen mee krijgen in technologische verandering.


Dit zijn voorbeeld-expedities

Met EARS op zoek gegaan naar een nieuwe toekomst en die toekomst gevonden in informatie voor de verzekeringsindustrie onder de vlag van een grotere onderneming

EARS Earth Environment Monitoring

Delft

Met COS op zoek gegaan naar een SaaS oplossing om in de toekomst los to kunnen opereren van de oude moeder-organisatie. Die oplossing gevonden en geïmplementeerd met als resultaat een onafhankelijke organisatie met 'eigen' SaaS oplossing waarin minder mensen nodig zijn voor de ondersteuning. De kosten voor ondersteuning zijn daardoor gehalveerd.

City Outdoor Signs

Alblasserdam

Met Ben op zoek gegaan naar een oplossing om SMS beschikbaar te maken voor hun prepaid klanten. Dit resulteerde in een stijging van 16% in het marktaandeel van Ben.

Ben

Den Haag

Met de Agmi service organisatie op zoek gegaan naar een betere bezetting van de service organisatie. Door het uitbreiden van het dienstenpakket op een creatieve manier maar binnen de comfort zone van de service organisatie verbeterde de efficiency met 20%.

Agmi Signsdirect

Leeuwarden

Met de Postbank op zoek gegaan naar een methode om hypotheken sneller door de organisatie te krijgen. Die methode gevonden in het samenvoegen van activiteiten met als resultaat dat de doorlooptijd teruggebracht werd van 2 weken naar 2 dagen.

Postbank

Amsterdam

Met Océ op zoek gegaan naar business die verder gaat dan het leveren van een printer. Die business internationaal aangepast en geïmplementeerd.

Océ

Venlo

waarom uitbesteden?

Om innovatie en transitie succesvol te kunnen doen zijn een aantal zaken van belang. Domeinkennis, kennis van het proces, een frisse blik en de capaciteit om mensen mee te krijgen in het proces.

Over domeinkennis kunnen we kort zijn. Er is niemand die meer domeinkennis heeft dan u. Dat is ook onontbeerlijk. Een verniewingstraject is altijd het werk van een team en onderdeel daarvan is altijd kennis van de huidige processen, gebruiken wetgeving etc.
|
Een frisse blik is echter minstens zo belangrijk. Soms zijn beperkingen echt maar vaak ook doen we dingen omdat we ze altijd zo gedaan en helpt het om dat ter discussie te stellen. Een frisse blik is echter ook kennis van andere bedrijfstakken die een ander (al veranderd) perspectief laten zien.
|
Vernieuwen is een vak en het helpt als je dat vaker gedaan hebt. Hoewel het proces in de basis hetzelfde is vergt het ook voortdurend aanpassing aan de realiteit van het moment.
|
Maar bovenal is veranderen een groepsproces waarin mensen aandacht nodig hebben. Soms om een beetje de weg te wijzen, een duwtje te geven en soms door werk te herverdelen in het belang van de toekomst.